Spoken word-artiest Rémon Steen wil met poëzie twijfel zaaien: ‘Wat als het leven geen toeval is?’

Interview
De Bijbel is een sprookjesboek, klonk het afgelopen weekeinde op sociale media. Spoken word-artiest Rémon Steen (34) uit Ermelo is het daar niet mee eens. Met zijn nieuwste spoken word ‘In het begin’ wil hij niet-gelovigen aan het twijfelen brengen. ‘Wat als God echt zou bestaan? En de Bijbel meer is dan een sprookjesboek?’
Marina de Haan
maandag 27 juni 2022 om 16:47
Rémon Steen is 'spoken word'-artiest. 'Depressie is soms dichterbij dan we denken. Het is goed om erover te praten, elkaar te zien en lief te hebben.'
Rémon Steen is 'spoken word'-artiest. 'Depressie is soms dichterbij dan we denken. Het is goed om erover te praten, elkaar te zien en lief te hebben.' beeld nd

Ermelo

Journalist Chris Klomp sprak zich afgelopen weekeinde op Twitter uit over de Bijbel. ‘Misschien is het niet heel erg verstandig om een duizenden jaren oud sprookjesboek leidend te laten zijn’, zei hij onder andere. Christen-Unie voorman Gert-Jan Segers reageerde er kort en cynisch op. ‘Chris kan maar niet begrijpen dat niet iedereen zo verlicht is als Chris.’

‘De evolutietheorie zet ik tegenover het scheppingsverhaal uit de Bijbel. Ik ken veel mensen die niet in God geloven, maar wel in een oerknal, in de big bang. Dat doen sommige mensen zonder er goed over nagedacht te hebben. Je hebt volgens mij een groot geloof nodig om in de evolutietheorie te geloven.’

Mail de redactie
Mail de redactie
Heeft u een tip over dit onderwerp, ziet u een spelfout of feitelijke onjuistheid? We stellen het zeer op prijs als u ons daarover een bericht stuurt.
Afbeelding

DJ Roberto Rosso: ‘Zonder de Geest zou ik echt bitter en boos zijn’

Deze zomer reflecteren acht christenen op de acht zaligsprekingen van Jezus die Hij uitspreekt aan het begin van zijn bergrede. Aan wie moeten zij denken bij het horen van de zaligspreking? Vandaag: dj Robin Simon (26) uit Harderwijk.

Afbeelding

Leider Bethel Church overleden: ‘Beni Johnson was de moeder van dit huis’

De Amerikaanse kerkleider Beni Johnson is woensdag op 67-jarige leeftijd overleden. Dat maakt haar man Bill Johnson, de leider van de Amerikaanse megakerk Bethel Church, op zijn Facebookpagina bekend.

Afbeelding

Eerst dealde hij drugs in Australië, nu vertelt Ben Fitzgerald iedereen over Jezus: ‘God is echt en hij kent ieder mens’

Awakening Europe hoopt dit weekeinde tienduizenden mensen in Rotterdam te bereiken met het goede nieuws. ‘Ik zeg vaak tegen anderen: Jezus houdt van je.’

Afbeelding

Welvaartsprediker die privéjet kocht: ‘Ik misleidde kerkgangers over tienden’

De Amerikaanse voorganger Creflo Dollar kocht jaren geleden een privéjet van 65 miljoen dollar, inclusief twee Rolls Roys-motoren. Met geld van zijn kerkleden. Nu komt hij daarop terug.

Afbeelding

Nigeriaanse voorganger houdt kerkgangers vast om ‘wederkomst’ Jezus. ‘Verrassend is dit niet’

Zeker 77 mensen zijn afgelopen weekeinde gered uit de kelder van een pinksterkerk in de Nigeriaanse stad Ondo. De voorganger hield ze daar vast, omdat hij de terugkeer van Jezus op aarde verwacht.

Afbeelding

Nieuw landelijk radiostation voor christenen en zoekenden: ‘GOD Radio is Zijn zender’

De radiostudio van GOD Radio (op z’n Engels) in Amstelveen is nog in aanbouw, maar sinds half juni is de zender wel al in de lucht. ‘We willen een oase zijn in de levens van luisteraars.’