Viral: Gegijzeld door een automerk vanwege softwarematige beperkingen

Recensie
Wat trekt de aandacht op sociale media? Vandaag: een luxe automerk dat zelfs de stoelverwarming in het abonnementspakket heeft ondergebracht.
Wouter van der Toorn
woensdag 13 juli 2022 om 16:59
BMW is al jaren bezig met microtransacties waarbij je allerlei opties in de auto voor bepaalde bedragen kan aanzetten.
BMW is al jaren bezig met microtransacties waarbij je allerlei opties in de auto voor bepaalde bedragen kan aanzetten. beeld afp / Christof Stache

Stel, je koopt een fijne BMW voor een fijn bedrag met nagenoeg alle fijne opties erop en eraan. Maar wat heb je aan dat alles als je het niet kunt gebruiken? BMW is al jaren bezig met microtransacties waarbij je allerlei opties voor bepaalde bedragen kan aanzetten. Nu heeft het luxe automerk zelfs een abonnement om de stoelverwarming te mogen gebruiken in de toch al niet goedkope auto’s. 

Wil je genieten van warme billen in een koud seizoen, dan zul je 18 dollar per maand moeten neerleggen. Met dat abonnement wordt softwarematig de stoelverwarming beschikbaar gemaakt voor de twee voorstoelen in de wagen.

Mail de redactie
Mail de redactie
Heeft u een tip over dit onderwerp, ziet u een spelfout of feitelijke onjuistheid? We stellen het zeer op prijs als u ons daarover een bericht stuurt.
Afbeelding

BeReal is uitgeroepen tot de beste app van 2022, ondanks kritiek over privacy

Het is betekenisvol dat er een award gaat naar een buitenbeentje in het socialemedialandschap: BeReal. Het lijkt alsof er een herijking plaatsvindt in het veld van sociale media.

Afbeelding

De jongen met de helm

De eerste dag op school is voor iedereen spannend, maar zeker als je August Pullman bent, een 10-jarige jongen met een misvormd gezicht.

Afbeelding

waarom hulp tekortschiet

De EO-documentaireserie Verloren Kinderen maakte vorige week de nodige reacties los op sociale media. In de serie volgt documentairemaker Sahar Meradji maandenlang drie zogenoemde probleemgezinnen. In Nederland groeien meer dan 80.000 kinderen op in dit soort gezinnen.

Afbeelding

Weg met de zoetsappigheid. Waarom is de antifeestdagenfilm zo populair?

Alleen al dit jaar gaan er zo’n 170 nieuwe kerstfilms in première. De meeste daarvan zijn romantische komedies, maar lang niet allemaal. Er is een heel genre aan duistere films die inspelen op ‘kersthaat’.

Afbeelding

Acteur Joe Pesci: ‘Home Alone gaf me ernstige brandwonden’

Het stuntwerk in Home Alone is bekend en berucht. Joe Pesci’s stuntman Troy Brown zegt in de documentaireserie The Movies That Made Us dat de stunts grotendeels echt waren. Zonder het gebruik van trucage of valmatten.

Afbeelding

Het merk Marilyn Monroe was meer geliefd dan zijzelf als persoon

Het Uur van de Wolf zendt de docu Van Norma Jeane tot Marilyn Monroe (Becoming Marilyn) uit. Deze focust op weer een ander aspect van de dame die veranderde voor de filmindustrie.