Gedrogeerd en gechanteerd door de geheime dienst in onthutsende film Huda’s Salon
Huda’s Salon toont het Israëlisch-Palestijns conflict door de ogen van vrouwen die geofferd worden op het altaar van een hoger doel. De vorm van het verhaal zit echter niet als gegoten.
Reem vindt dat haar koffie nogal bitter smaakt. Ach, wimpelt Huda haar bezwaar weg, het is een nieuwe soort, je moet vast wennen aan de smaak. Als kijker weet je echter dat Huda iets in het kopje gedruppeld heeft en binnen de kortste keren hangt Reem onderuit in de stoel.
Snel sluit Huda de gordijnen van haar kapsalon en tilt Reem samen met een man naar een achterkamertje. Reem wordt ontdaan van haar kleren en ook de man kleedt zich uit. Liggend op het bed worden enkele compromitterende foto’s gemaakt en als kijker weet je direct: Reem zit hopeloos klem.
Het is het heftige uitgangspunt van de nieuwste film van Hany Abu-Assad, de Palestijnse regisseur die sinds 1980 in Nederland woont en groot succes oogstte met zijn film Paradise..
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis
Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .