Sluiten

ND.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Nederlands Dagblad

‘Het begint steeds vroeger en het wordt almaar gekker’, stelt massapsycholoog Jaap van Ginneken vast over de oranjegekte. |Beeld: Novum / Jim Hoogendorp

Oranjegekte steeds vroeger en steeds gekker

Dit artikel komt voor in dossier: EK voetbal 2012

DEN HAAG - De oranje vlaggetjes zijn niet aan te slepen. Heel veel Nederlandse auto's zijn versierd met oranje en rood-wit-blauwe prullaria als zijspiegeldekjes. De oranjegekte zal de komende week alleen nog maar toenemen.

'Het begint steeds vroeger en het wordt almaar gekker', stelt massapsycholoog Jaap van Ginneken vast. Via tientallen 'onderzoeken' wordt de pols van oranjeminnend Nederland gevoeld. Niet alleen supermarkten voelen de oranjekoorts, ook bedrijven als ING, ABN Amro en de Nationale Vacaturebank pogen een graantje mee te ...

  • 01-06-2012 - 15.57
  • 05-06-2012 - 15.02