UTRECHT - Wanneer scholieren én hun ouders gelijktijdig worden voorgelicht over de gevaren van alcohol, is de kans het grootst dat de jongere wacht met drinken. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek in Nederland.
Daarvoor werden drieduizend middelbare scholieren (12-15 jaar) en hun ouders drie jaar lang gevolgd. Het onderzoek werd verricht door het Trimbosinstituut, in samenwerking met de Universiteit Utrecht.Volgens onderzoekster Ina Koning leidt deze gecombineerde voorlichting - via ouderavonden én lessen op school - ertoe dat 10 procent ...