Sluiten

Als u doorsurft op deze website, gaat u akkoord met de plaatsing van cookies. Voor meer informatie, klik hier. [sluiten]

Nederlands Dagblad

Het lijdensverhaal verteld met seculiere popmuziek. Door The Passion is het inmiddels een beproefd recept. In de voorstelling ‘De Dood van de Zoon’ gebeurt hetzelfde, maar anders.

De artiesten zijn gedood, maar de Cambodjaanse muziek van vóór de killing fields bestaat weer – op cd.

Adrian Snell trekt nog steeds volle zalen met The Passion, over Jezus’ lijden. Terwijl het stuk al 35 jaar oud is. Komende week toert hij door Nederland. Een interview met de Britse gospelartiest.

Bachs Matthäus-Passion raakte na zijn dood in 1750 vergeten en werd pas in 1829 door de 20-jarige Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) onder het stof vandaan gehaald.

De eerste aflevering van een nieuw seizoen De Tiende van Tijl zit boordevol. De bedoeling van het programma is klassieke muziek in een modern jasje te steken. Gaat dat niet te snel?

Elk jaar bezoeken duizenden mensen een uitvoering van Bachs Matthäus-Passion. Wat zoeken al die mensen daar? Wat boeit hen in die eeuwenoude muziek?

Wat horen we eigenlijk? ‘Je wordt bij je lurven gepakt en meegetrokken in een duizelingwekkende vaart.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 Volgende >